iriya_ufo’s blog

Curiosity was simply the first derivative of knowledge.

発酵

「"発酵"って英語でなんて説明するんだろうね?」

今日そんな質問を受けました.

僕はさっぱり分かりませんでした.
そもそも日本語でも正確に答えられません.

とりあえずなんかの菌が働いてるってことしか分からない.
そんなのでは英語で説明しようと思っても土台無理だなぁ,と思いました.

まぁそんなことがあったので帰ってきて調べて見ました.

Fermentation typically refers to the conversion of sugar to alcohol using yeast under anaerobic conditions. A more general definition of fermentation is the chemical conversion of carbohydrates into alcohols or acids. The science of fermentation is known as zymology.

The process is used to produce wine, beer, and vinegar, but fermentation is also employed in preservation to create lactic acid in sour foods such as pickled cucumbers, kimchi and yogurt.

(from Wikipedia)
http://en.wikipedia.org/wiki/Fermentation_%28food%29


これを読んで,あぁなるほど,と一人納得.
でも何も正確な返答を考えなくても,例えば,発酵を利用した製品をぺらぺらと単語レベルでも喋ってれば共通点を見つけ出すことができて,必ずしも"発酵"という言葉を使わずにその概念を理解することができたんじゃないかなぁ,とか思いました.

あぁもっと柔軟に考えろ > 自分